השר אליהו: "להיות קשובים להערות האופוזיציה על הרפורמה"

מהדורת הבוקר No Comments on השר אליהו: "להיות קשובים להערות האופוזיציה על הרפורמה"

השר עמיחי אליהו במהדורת הבוקר: "גם השמאל אוהב את המדינה ואני חושב שבשעת מלחמה כולם יתייצבו" | על ההידברות: "בכל רגע צריך לדבר וזה לא קשור לחקיקה. צריך להיות קשובים להערות שלהם"

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר המורשת עמיחי אליהו (עוצמה יהודית), שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (ראשון) ותקף את השמאל. "אני חושב שחלק מהמוחים בכלל לא מבינים מה אנחנו רוצים לעשות כי התקשורת מפחידה אותם", פתח אליהו. "החלק השני זה אנשים שמבינים מה קורה אבל עדיין בוחרים להסית ולפלג בעוד שמדובר בתיקון הדמוקרטיה. פתאום שולחים לי סרטונים של המכת"זיות. איפה הייתם כשמהמכת"זיות הופעלו נגד החרדים והאתיופים?"

לדבריו: "יש פה מערכות שלא קשובות לדרג הנבחר. זה חלק מהאנרכיה שהשמאל יצר. זה הטירוף מערכות שמולו אנחנו מעבירים את הרפורמה המשפטית. ההבטחה שלנו לבוחרים היא לתקן את זה".

"המשמעות של משילות היא שהשלטון יכול לממש את הבטחתו לבוחרים", הסביר השר "השינוי בכל הדיקרטיבה הניהולית והעברת כל ההוראות עד למטה. אצל בן גביר למשל לוקח המון זמן עד שהמדיניות שלו יורדת עד למטה. יש מחסומים בדרך". 

אליהו התייחס לתפקודה של היועצת המשפטית לממשלה: "כולנו מבינים שמיארה בעצמה בניגוד עניינים חריף. מה שהמשפטנים מרשים לעצמם הם אוסרים על אחרים בלי מצמוץ".

הוא הבהיר כי הרפורמה ממשיכה, אך בצעדים מדודים: "עשינו את זה בבת אחת ועכשיו אנחנו עושים את זה לאט לאט".

"השיטה שלהם היא הפוכה מהדמוקרטיה", המשיך ותקף "קבוצה מסוימת שחושבת שהמוסר נמצא אצלה קובעת את הערכים של המדינה. אמרתי מזמן שאין טעם שמיארה תמשיך בתפקידה. היא לא עושה מלאכתה נאמנה וגם לא מקצועית. עושה הרבה מאוד טעויות. ואמרו את זה חבריה למקצוע. התפקוד שלה סותר כל נורמה. אנחנו חייבים לשנות את כל המערכת עצמה. לכן גם הוועדה לבחירת שופטים מאוד משמעותית".

בהמשך הריאיון התייחס השר לקריאות לסרבנות, ולצד הגינוי החריף כמובן הוא העביר מסר מפויס יותר: "גם השמאל אוהב את המדינה ואני חושב שבשעת מלחמה כולם יתייצבו. צריך לפעול ביד קשה נגד השיח הזה. היום זה השמאל, מחר זה הימין".

על ההידברות: "אני חושב שבכל רגע צריך לדבר וזה לא קשור לחקיקה, אבל לא צריך להתלות את זה בהתקדמות בחקיקה. בבית הנשיא מרחו זמן ולא הגיעו להבשלה. אבל צריך להיות קשובים להערות שלהם. אבל לא לעצור את החקיקה".



0 תגובות